V novem tisočletju se spreminja vsebina poučevanja: učitelj pomaga učencem izbirati in osmišljati informacije okrog njega, učiti, kako se učiti, odpirati medpredmetna problemska področja, npr. skrb za okolje, za zdravje, obvladovanje konfliktov …,
proces poučevanja se enakomerno porazdeli med šolo, delo in prosti čas,
okrepi se učenje socialnih in etičnih veščin,
strogo vodene aktivnosti se menjavajo s spontanimi individualnimi iniciativami,
učiteljeva najvažnejša vloga je motivirati za vsebine.
Drugi steber: Učiti se, da bi znali delati.
Učimo se in razvijamo svoje sposobnosti za ravnanje v konkretnih praktičnih razmerah,
navajamo na skupinsko delo,
poudarjamo osebno predanost delu.
Tretji steber: Učiti se, da bi znali živeti skupaj.
Učimo se o sebi in drugih, učimo se spoštovanja sebe in drugih,
razvijamo strpnost do vseh vrst drugačnosti,
učimo se reševati konflikte skozi dialog,
učimo se učinkovitega samoizražanja in komuniciranja z drugimi,
učimo se skupaj, od vseh, iz različnih kulturnih izkušenj,
učimo se živeti z naravo in
učimo se živeti skupaj in deliti med seboj (z družino, prijatelji in drugimi).
Četrti steber: Učiti se biti.
Izobraževanje prispeva k celovitemu razvoju vsakega posameznika (k njegovemu duševnemu in telesnemu razvoju, čustvovanju, smislu za lepoto, k osebni odgovornosti in duhovnim vrednotam).
Učimo se, da bi postali modri, da bi znali koristno in pravilno uporabljati svoje znanje in sposobnosti, da se zavemo, kdo smo v odnosu do drugih.
Učimo se kontrolirati svoje obnašanje, spoštovati druge ljudi in razvijati sočutje do njih.
Nedavni komentarji