Delorsovi stebri

  1.  Prvi steber: Učiti se, da bi vedeli.
    • V novem tisočletju se spreminja vsebina poučevanja: učitelj pomaga učencem izbirati in osmišljati informacije okrog njega, učiti, kako se učiti, odpirati medpredmetna problemska področja, npr. skrb za okolje, za zdravje, obvladovanje konfliktov …,
    • proces poučevanja se enakomerno porazdeli med šolo, delo in prosti čas,
    • okrepi se učenje socialnih in etičnih veščin,
    • strogo vodene aktivnosti se menjavajo s spontanimi individualnimi iniciativami,
    • učiteljeva najvažnejša vloga je motivirati za vsebine.
  2. Drugi steber: Učiti se, da bi znali delati.
    • Učimo se in razvijamo svoje sposobnosti za ravnanje v konkretnih praktičnih razmerah,
    • navajamo na skupinsko delo,
    • poudarjamo osebno predanost delu.
  3. Tretji steber: Učiti se, da bi znali živeti skupaj.
    • Učimo se o sebi in drugih, učimo se spoštovanja sebe in drugih,
    • razvijamo strpnost do vseh vrst drugačnosti,
    • učimo se reševati konflikte skozi dialog,
    • učimo se učinkovitega samoizražanja in komuniciranja z drugimi,
    • učimo se skupaj, od vseh, iz različnih kulturnih izkušenj,
    • učimo se živeti z naravo in
    • učimo se živeti skupaj in deliti med seboj (z družino, prijatelji in drugimi).
  4. Četrti steber: Učiti se biti.
    • Izobraževanje prispeva k celovitemu razvoju vsakega posameznika (k njegovemu duševnemu in telesnemu razvoju, čustvovanju, smislu za lepoto, k osebni odgovornosti in duhovnim vrednotam).
    • Učimo se, da bi postali modri, da bi znali koristno in pravilno uporabljati svoje znanje in sposobnosti, da se zavemo, kdo smo v odnosu do drugih.
    • Učimo se kontrolirati svoje obnašanje, spoštovati druge ljudi in razvijati sočutje do njih.

Matjaž

Matjaž Lipovž

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja