Delorsovi stebri
Avtor:
Matjaž
·
30. avgusta, 2017
- Prvi steber: Učiti se, da bi vedeli.
- V novem tisočletju se spreminja vsebina poučevanja: učitelj pomaga učencem izbirati in osmišljati informacije okrog njega, učiti, kako se učiti, odpirati medpredmetna problemska področja, npr. skrb za okolje, za zdravje, obvladovanje konfliktov …,
- proces poučevanja se enakomerno porazdeli med šolo, delo in prosti čas,
- okrepi se učenje socialnih in etičnih veščin,
- strogo vodene aktivnosti se menjavajo s spontanimi individualnimi iniciativami,
- učiteljeva najvažnejša vloga je motivirati za vsebine.
- Drugi steber: Učiti se, da bi znali delati.
- Učimo se in razvijamo svoje sposobnosti za ravnanje v konkretnih praktičnih razmerah,
- navajamo na skupinsko delo,
- poudarjamo osebno predanost delu.
- Tretji steber: Učiti se, da bi znali živeti skupaj.
- Učimo se o sebi in drugih, učimo se spoštovanja sebe in drugih,
- razvijamo strpnost do vseh vrst drugačnosti,
- učimo se reševati konflikte skozi dialog,
- učimo se učinkovitega samoizražanja in komuniciranja z drugimi,
- učimo se skupaj, od vseh, iz različnih kulturnih izkušenj,
- učimo se živeti z naravo in
- učimo se živeti skupaj in deliti med seboj (z družino, prijatelji in drugimi).
- Četrti steber: Učiti se biti.
- Izobraževanje prispeva k celovitemu razvoju vsakega posameznika (k njegovemu duševnemu in telesnemu razvoju, čustvovanju, smislu za lepoto, k osebni odgovornosti in duhovnim vrednotam).
- Učimo se, da bi postali modri, da bi znali koristno in pravilno uporabljati svoje znanje in sposobnosti, da se zavemo, kdo smo v odnosu do drugih.
- Učimo se kontrolirati svoje obnašanje, spoštovati druge ljudi in razvijati sočutje do njih.
Nedavni komentarji